Mijn Liefde Voor Kamperen #Deel 2

Mijn Liefde Voor Kamperen #Deel 2.

Laatst beschreef ik in een eerste deel van dit artikel waar mij liefde voor kamperen vandaan komt. En waarom ik het kamperen nu nog steeds erg leuk vind. Dus het is wel leuk om dat artikel ook te lezen.

Na heel wat klusjaren van Johan gaan we nu al een aantal jaartjes op vakantie met de volkswagencamper. Zo zijn  we als eerst naar Frankrijk geweest. Het jaar daarop zijn we niet geweest omdat Jolijn toen net was geboren. We zijn toen in een Center Parcs huisje geweest. Het jaar daarop zijn we in Limburg en België op vakantie geweest met de camper. Hij was toen aan de binnenkant nog niet geheel af maar we konden er mee op pad.

Omdat Jolijn mee ging besloten we niet elke dag met de camper op pad te gaan naar een volgende camping. Zij was toen een dreumes. Zo veranderde ook wel wat dingen met een dreumes. Zo hielden wij rekening met de volgende punten. En het zijn gelijk wat tips!

• Ik reserveerde een camping voor de eerste 3 nachten.
  • De volgende camping reserveerde ik dan weer op de camping waar we toen stonden.
  • We volgenden haar ritme. We zijn gaan rijden als ze moest slapen.
  • Niet te ver weg. Ze werd meestal net op de volgende camping wakker, uitgerust en wel.
  • Makkelijke hapjes/eten en drinken mee.
  • Ik keek nu extra goed naar het sanitair. Ik waste haar toen nog in een babywastafel.
  • Veel oude broekjes mee. Jolijn liep nog niet heel goed. Dus ’s morgens was haar broek al nat van het gras.
  • Wij keken naar kleine campings met een overzichtelijk veldje en geen heggetjes, zo konden we haar in de gaten houden.
  • We namen een klein fietsje/driewieler mee. Ideaal omdat ze daar op mee kon naar de afwas of een rondje camping/speeltuin etc.
  • Een afwasteil was haar zwembadje.
  • Een sheltertentje is superhandig voor het speelgoed in op te bergen, en als schaduwplekje.
  • Neem een plekje met ook schaduw, en vooral voor boven de slaapplek van je kindje.
  • De buggy gebruikten we als kinderstoel.

Toch best wel een heel lijstje geworden. En ik kan hem nog veel langer maken. Maar er zijn gewoon heel wat praktische dingen veranderd als je met kinderen gaat kamperen in plaats van met zijn tweeën. Het “gow with the flow” is er zeker nog wel gelukkig.

Vorig hebben we een mooie kampeertocht gemaakt via Limburg, naar Luxemburg, Moezelgebied en weer terug naar Limburg. En zoals elk jaar was de camper nu weer een stuk opgeknapt. Er waren nu kastjes in gemaakt. De bankjes waren bekleed. Zonnenpanelen op het dak. En we hadden een mooie voorluifel aangeschaft. Dat is wel heerlijk met een energieke peuter. Als het dan iets minder weer was kon zij toch al iets meer bewegen in de voortent. De fietsen hadden we meegenomen en zijn er lekker veel op uit geweest. Een heerlijke vakantie.

En dan dit jaar! We twijfelde eerst of we wel moesten gaan kamperen met een baby. Maar het gaat allemaal zo goed met Lucas dat we gewoon lekker gaan. Alleen moest er nu een extra slaapplekje worden gemaakt. Want om ze nu samen in het campingbedje te doen is ook geen goed idee. Dus is er nu een superleuk stapelbedje achterin gemaakt. We hebben leuk bijpassend beddengoed aangeschaft, en we kunnen gaan. Ja ik heb er echt weer zin in!

Om jullie wat op de hoogte te houden, ga ik foto’s maken voor een vakantieartikel. Dus wordt weer vervolgd!

Wat zijn jullie kampeertips met kinderen?

Instagram
Mail
Tagged , , , ,

6 gedachten over “Mijn Liefde Voor Kamperen #Deel 2

1. Wij zijn nog maar met zijn tweetjes, dus ik heb geen tips, haha. Maar ik herinner me de kampeervakanties met mijn ouders vroeger als de leukste vakanties! Een stapelbedje klinkt echt superschattig. Alvast veel plezier tijdens jullie kampeertripje 🙂
    Marloes onlangs geplaatst…Best Friends TagMy Profile

1. Zo heb ik dat ook ervaren. Dank je!

2. Wat leuk, ik ben zo jaloers op die camper van julie? Wij gingen dus naar een mega camping. Beviel ons ook erg goed trouwens. Al is trekken van camping naar camping iets wat wij vroeger altijd al deden en toch ook wel erg leuk blijft.
    Roelina onlangs geplaatst…Gratis uitstapje met kinderen, de natuurspeeltuinMy Profile

1. We zijn ook erg blij met de camper. Al is elke keer verplaatsen met kinderen toch niet zo heel handig en wat onrustig voor ze. Ik vond je vakantie verslag over de mega camping erg leuk om te lezen! Wie weet ervaren wij ook nog eens zo een camping; -)

3. Tof! Wij hebben dit weekend ook weer even kort gekampeerd met onze peuter. Met zijn drieën in een klein tentje, heerlijk!

1. Heerlijk hè en het weer was erg best goed voor. In een tentje is wel het echte kamperen. Was het ’s nachts niet koud in de tent?