Zwangerschap en sporten

Zwangerschap en sporten.

Dat het sporten er momenteel een stuk minder van komt is ook niet zo gek. Eigenlijk is mijn lichaam de hele dag al aan het sporten om ons kindje te maken. En dan heb ik er niet zoveel puf voor om daarnaast nog te gaan sporten. En buiten dat heb ik nog een peuter rondlopen die de nodige aandacht vraagt. Waardoor je overdag ook veel trappen op en af loopt, wandelt en fietst.

Voor de zwangerschap van mijn tweede kindje sportte ik 1 of 2 keer in de week. Ik ging dan naar Boodcampen. Heerlijk buiten met verschillende activiteiten en oefeningen. Best pittig maar kreeg er energie van. Sporten is voor mij dan ook een ware uitlaatklep. Dit is hier lekker in de buurt dus was er zo wat het makkelijk maakt. Verder pakte ik altijd zodra het kon de fiets in plaats van de auto of ging ik wandelen.

In het begin van mijn tweede zwangerschap bleef ik nog even doorgaan met de boodcamp. Dit was toen nog wel haalbaar. Maar al vrij snel begonnen vermoeidheid en misselijkheid parten te spelen.

 

Ik denk dat ik toen met ongeveer 10 weken ben gestopt met de boodcamp. Omdat ik toch graag wel wilde sporten maar de boodcamp te intensief op dat moment was ben ik gaan zwemmen. Geen zwangerschapszwemmen maar gewoon vrij zwemmen. Toevallig wilde een vriendin gezellig mee en zo konden we ook gelijk 1 keer in de week gezellig bijkletsen. In het water voel je je ook lekker licht en beweeg je een stuk makkelijk met een dikke buik.

 

Het zwemmen heb ik een tijd met veel plezier gedaan totdat mijn Zwangerfitcursus begon. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik dit ook gedaan en vond ik zo leuk. Het is zeker geen pufcursus. Maar je gaat met een groepje onderleiding van een Fysiotherapeute sporten. Dit zijn oefeningetjes maar ook op verschillende fitnessapparaten. Daarnaast kregen we ook wat theorie en we sloten rustig af met een ontspanningsoefening. De cursus bestond (helaas) uit 10 lessen. Ik ben vond het ook dit keer weer erg fijn en zeker een aanrader.

Toen de Zwangerfitcursus stopte ging vrijwel gelijk mijn Zwangerschapsverlof in. Ik probeer er op te letten dat ik in mijn verlof elke dag zeker een half uur beweeg. Dit in de vorm van lopen of fietsen buiten. En dit gaat tot nu toe goed. Nu ik in de periode zit dat ik mag bevallen probeer ik het bewegen toch wat meer los te laten. Probeer mijn rust te pakken wanneer ik daar behoefte aan heb.

Het sporten pakken straks wel weer op!

Sport of sportte jij tijdens je zwangerschap(pen), waarom wel of waarom niet? Ik ben benieuwd  naar jullie ervaringen.

Instagram
Pinterest
Pinterest
Mail
Tagged , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge